Als uw zaak gedekt is door uw rechtsbijstandverzekering dan neemt een jurist van BrandMR uw zaak in behandeling. Uw jurist houdt u altijd op tijd op de hoogte van de voortgang van uw zaak.
De belangrijkste spelregels
Heeft u juridische bijstand nodig? Dan geldt een aantal spelregels.
- Het conflict:
- is ontstaan binnen de looptijd van de polis;
- is onvoorzien;
- is meteen aangemeld bij BrandMR;
- gaat om een financieel belang van € 450,- of meer.
- Als er sprake is van een gerechtelijke of administratieve procedure moet er een advocaat ingeschakeld worden. BrandMR heeft gespecialiseerde advocaten in dienst die uw zaak uitstekend kunnen behandelen. Als u echter toch zelf een advocaat wil kiezen, kan dat mits u daarover vooraf overlegt met BrandMR. Zij stellen de advocaat aan.
- U heeft een paar verplichtingen. Als u zich daar niet aan houdt, kan het zijn dat u daardoor geen dekking heeft of dat u eventueel gemaakte kosten moet vergoeden.
- Geeft alle benodigde inlichtingen, documenten, feiten en ontwikkelingen door, ook als de zaak door een advocaat wordt behandeld.
- U werkt volledig mee en doet niets wat de belangen van De Zeeuwse of BrandMR kan schaden, ook als de zaak door een advocaat wordt behandeld.
- U zorgt ervoor dat uw juiste adres bij BrandMR bekend is.
Wat als u het niet eens bent met de uitkomst?
Bent u het niet een smet de uitkomst van de behandeling door BrandMR of de aanpak van de zaak? Dan kunt u een beroep doen op de Geschillenregeling. Uw jurist legt u uit wat de geschillenregeling inhoudt en waarop u recht heeft. Ook kunt u een klacht sturen naar: BrandMR klachtenbureau, Oude Middenweg 17, 2491 AC, Den Haag. Bent u het niet eens met de reactie van SRK op uw klacht? Dan kunt u uw klacht daarna voorleggen aan de Directie van De Zeeuwse, Postbus 50, 4330 AB Middelburg.