Mensgericht, omgevingsbewust, resultaatgericht, klantgericht
Hoe leuk kan dit worden?
Je gaat aan de slag binnen de afdeling Acceptatie, een organisatieonderdeel dat volop in beweging is en ambitieuze doelstellingen heeft voor de komende jaren. Deze doelstellingen zijn geformuleerd in het programma Nieuw Schade.
Als teammanager Acceptatie draag je de belangrijke verantwoordelijkheid om onze adviseurs en klanten zo goed mogelijk te ondersteunen binnen de bestaande processen. Tegelijkertijd bereid je jouw teamleden voor op de overgang naar het nieuwe schadebedrijf. Je hebt oog voor de professionele en persoonlijke ontwikkeling van je teamleden en vertaalt externe ontwikkelingen naar wat dit concreet betekent voor het team. Je bent een motivator die verbinding legt, vernieuwing stimuleert, coaching biedt en resultaatgericht aanstuurt.
Je maakt deel uit van het MT van De Zeeuwse, waarin ook de teammanagers van Schade, Financiën, Productmanagement, Marketing en Communicatie vertegenwoordigd zijn. Samen met je directe collega- (team)managers lever je een concrete bijdrage aan het realiseren van de ambities van De Zeeuwse.
Dit is je team
Jouw afdeling Acceptatie bestaat uit ongeveer 25 teamleden die zowel particuliere als zakelijke klanten bedienen. Zij beoordelen risico’s, verlenen service gedurende de looptijd van de verzekering en voeren herbeoordelingen uit wanneer daar aanleiding toe is. Belangrijke doelen van het team zijn:
- Goed opgeleide, allround medewerkers die met plezier hun werk doen.
- Een uitstekende telefonische bereikbaarheid.
- Persoonlijk klantcontact.
- Het leveren van maatwerk.
- Deskundigheid.
- Een positieve werksfeer en werkplezier.
Over De Zeeuwse
De Zeeuwse is een allround verzekeraar met een eigen identiteit, gespecialiseerd in schade- en inkomensverzekeringen. Met toegewijde teams richt De Zeeuwse zich op verschillende sectoren, waaronder de niches garage-, hippische en agrarische bedrijven. Voor deze niches biedt De Zeeuwse een landelijke propositie, waarbij maatwerk en persoonlijke aandacht centraal staan. Dit komt tot uiting in de kernwaarden: Persoonlijk, Oplossingsgericht, Bereikbaar, Zeeuws en Deskundig. Dankzij een sterke focus en een innovatieve aanpak heeft het bedrijf de afgelopen jaren een indrukwekkende groei doorgemaakt, met een totaal bruto premie-inkomen van 120 miljoen euro. In 2024 vierde De Zeeuwse met trots haar 85-jarig jubileum.
Waar gaat jouw hart sneller van kloppen?
Hieronder lees je waar wij naar op zoek zijn. Maar we horen ook graag waar jij naar op zoek bent. Waar gaat jouw hart sneller van kloppen? Laat het ons weten in je sollicitatie en bij onze kennismaking.
Waar word jij blij van?
- Een prachtige plek binnen het bedrijf, bij een geweldig team!
- Salaris van € 4.445 tot € 6.999 bruto per maand op basis van 38 uur (afhankelijk van ervaring).
- Vakantiegeld, een 13e maand en 216 verlofuren (op basis van 38 uur).
- Mogelijkheid tot flexibel thuiswerken
- 35% korting op alle schadeverzekeringen van De Zeeuwse.
- Uitdaging en volop kansen om jezelf te blijven ontwikkelen.
Wat verwachten wij van jou?
- Je denkt samen met je collega’s continu na over het verder verbeteren van processen, in het belang van de klant.
- Je onderhoudt contacten met externe partijen.
- Je hebt ervaring met het aansturen van teams in een veranderende omgeving en met het samenwerken met zowel in-als externe professionals.
- Je bent in staat om veranderingen te initiëren, te begeleiden, door te voeren én te borgen. Daarbij beschik je over het commitment van het management.
Waar worden wij blij van?
Op het gebied van opleiding en ervaring breng je het volgende mee:
- Een afgeronde HBO/WO-opleiding.
- Operationeel, tactisch en strategisch denkniveau.
- Aantoonbare leidinggevende ervaring in het aansturen van een operationeel team in een veranderende omgeving.
- Je bent Wft-proof of bereid dit te worden (Basis, Schade Zakelijk en Inkomen.
- Bekendheid met de LEAN/SAFe-filosofie is een pré.
- Bekendheid met Agile-werkwijze is een pré.
Je beschikt over de volgende persoonlijke eigenschappen en vaardigheden:
- Je bent analytisch en kunt complexe processen doorgronden.
- Je stuurt op output en kwaliteit.
- Je houdt vast aan de gekozen richting, maar bent ook in staat om tijdig een nieuwe koers te bepalen wanneer dat nodig is.
- Je bent verbindend en werkt graag samen.
- Je hebt gevoel voor humor.
- Je bent inlevend en empathisch.
- Je toont eigenaarschap en verantwoordelijkheid.
- Je hebt lef en bent daadkrachtig in je handelen.
- Je bent positief ingesteld en denkt in mogelijkheden.
- Je bent altijd op zoek naar verbeteringen die bijdragen aan klanttevredenheid.
- Je houdt je gemakkelijk staande en bent besluitvaardig in een complexe en dynamische omgeving.
- Je onderschrijft de vijf kernwaarden: Persoonlijk, Bereikbaar, Oplossingsgericht, Zeeuws en Deskundig.
- Je bent een inspirerende en enthousiaste coach.
Verder ben je gedreven en trots op het bedrijf waarvoor je werkt.
Kennismaken?
Leuk! Als jij stap 1 zet, dan zorgen wij voor het vervolg. Neem voor vragen gerust contact op met Edwin Ganzeman, algemeen directeur van De Zeeuwse via 06-22817408 of mail naar eganzeman@dezeeuwse.nl. Direct solliciteren kun je via onderstaand sollicitatieformulier. Reageren op deze vacature kan tot 18 juli 2025.
Extra informatie
- Omdat je bij een verzekeraar gaat werken is een screening onderdeel van het sollicitatietraject, ook vragen wij altijd een Verklaring Omtrent Gedrag en raadplegen we de gegevens in het EVR (www.stichtingcis.nl), de Gebeurtenissenadministratie en het incidentenregister van De Zeeuwse. Voor deze functie kan er sprake zijn van een assessment.
- Werkzaam als zzp-er of werkzaam vanuit een uitzend- of wervingsbureau? Dan hoef je niet op deze vacature te reageren.
Sollicitatieformulier