Graag bieden wij u een website die voor u zo goed mogelijk werkt. Daarom gebruiken we cookies, onder andere om uw bezoek aan onze website te analyseren, de getoonde informatie aan te passen aan uw voorkeuren, informatie van social media te tonen en onze advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Cookies worden soms ook geplaatst door derden; zo plaatst YouTube cookies als u via onze site een filmpje bekijkt. Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid.
Hoe behandelen wij rechtsbijstand?
Rechtsbijstand
Heeft u juridische hulp nodig en bent u hiervoor verzekerd bij De Zeeuwse? Dan leest u hieronder hoe wij u verder helpen.
Stap 1: Controle
- Na ontvangst van uw melding beoordeelt Brandmeester Advocaten en Juristen B.V. (BrandMR) of uw zaak binnen de dekking valt. BrandMR is een onafhankelijke partij waarmee wij samenwerken voor onze rechtsbijstandsverzekeringen.
- U krijgt uiterlijk binnen vijf werkdagen bericht van BrandMR.
Extra service
Als er geen dekking is, kunt u toch juridisch advies krijgen. Dit geldt alleen als hiervoor geen inzage in de stukken nodig is.
Stap 2: Behandeling van uw zaak
Als uw zaak gedekt is door uw rechtsbijstandverzekering dan neemt een jurist van BrandMR uw zaak in behandeling. Uw jurist houdt u altijd op tijd op de hoogte van de voortgang van uw zaak.
De belangrijkste spelregels
Heeft u juridische bijstand nodig? Dan geldt een aantal spelregels.
- Het conflict:
- is ontstaan binnen de looptijd van de polis;
- is onvoorzien;
- is meteen aangemeld bij BrandMR;
- gaat om een financieel belang van € 450,- of meer.
- Als er sprake is van een gerechtelijke of administratieve procedure moet er een advocaat ingeschakeld worden. BrandMR heeft gespecialiseerde advocaten in dienst die uw zaak uitstekend kunnen behandelen. Als u echter toch zelf een advocaat wil kiezen, kan dat mits u daarover vooraf overlegt met BrandMR. Zij stellen de advocaat aan.
- U heeft een paar verplichtingen. Als u zich daar niet aan houdt, kan het zijn dat u daardoor geen dekking heeft of dat u eventueel gemaakte kosten moet vergoeden.
- Geeft alle benodigde inlichtingen, documenten, feiten en ontwikkelingen door, ook als de zaak door een advocaat wordt behandeld.
- U werkt volledig mee en doet niets wat de belangen van De Zeeuwse of BrandMR kan schaden, ook als de zaak door een advocaat wordt behandeld.
- U zorgt ervoor dat uw juiste adres bij BrandMR bekend is.
Wat als u het niet eens bent met de uitkomst?
Bent u het niet een smet de uitkomst van de behandeling door BrandMR of de aanpak van de zaak? Dan kunt u een beroep doen op de Geschillenregeling. Uw jurist legt u uit wat de geschillenregeling inhoudt en waarop u recht heeft. Ook kunt u een klacht sturen naar: BrandMR klachtenbureau, Oude Middenweg 17, 2491 AC, Den Haag. Bent u het niet eens met de reactie van SRK op uw klacht? Dan kunt u uw klacht daarna voorleggen aan de Directie van De Zeeuwse, Postbus 50, 4330 AB Middelburg.